Snowy Mountains

18 maart 2015 - Thredbo, Australië

Het regent en het onweert heftig als we wakker worden. Gelukkig blijft het bij een paar heftige buien. Als we op weg gaan naar het plaatsje Thredbo in het Nationaal Park Snowy Mountains is het al weer droog. Erg jammer voor het land want onderweg valt alweer de droogte op. Hele gebieden zijn echt kurkdroog.  Het landschap verschilt niet veel met Tasmanie want ook hier veel dode bomen. Wat wel verschilt is het aantal vrachtwagens op de weg. En dan niet  van die Heisterkamp truckjes maar de echte Roadtrains met grote Amerikaanse trucks als trekker, minimaal een oplegger en nog een aanhanger. En die rijden net zo hard....nee, net iets harder dan de personen auto's . Dan heb je toch iedere keer  weer een Mack in de binnenspiegel. En iedereen kent de film waarin dit niet goed afloopt.  In het echt valt het wel mee maar we gaan toch maar aan de kant om ze voorbij te laten.
Thredbo is een plaatsje in het Nationaal Park Snowy Mountains. Echt een wintersport gebied. Er is op dit moment niet veel te doen. Een deel van de winkeltjes zit zelfs dicht. Jammer. Maar het is wel een mooie omgeving.
Morgen gaan we deze omgeving verder in om te kijken wat het gebied te bieden heeft.

1. Truus en Fons:
    22 maart 2015
    jow,dat zijn nog eens mooie wegen ,daar kun je m nog eens even flink lostrekken!