Melbourne

22 maart 2015 - Melbourne, Australië

Melbourne is een mooie stad. Alleen om er met de auto in of uit te rijden is een crime.  Dat begon op zaterdagmiddag en zondag was het helemaal moeilijk.  Dit omdat ze zondagmorgen een hardloop wedstrijd hadden georganiseerd die precies voor ons hotel langsliep. Moesten wij via een sluiproute de stad verlaten. Want we hadden met ons nichtje Anouk afgesproken om naar Phillip Island te gaan. Zaterdagavond was ze al bij ons in het hotel gekomen. Leuk om haar inderdaad aan de andere kant van de wereld te ontmoeten.  We hebben gegeten en iets gedronken en natuurlijk bijgepraat over haar en onze ervaringen in Australië .
Zondag dus op weg naar Phillip Island.  De reis duurde best lang maar het was de moeite waard. We kwamen toevallig bij het racecircuit van het eiland en daar moesten we wel even naar toe .  Daarna naar de plaats waar de pinguïns 's avonds aan land komen. Konden wij niet op wachten maar we mochten er wel even naar toe. Dit schijnt echt de topper te zijn van het eiland want er zitten honderden toeschouwers te kijken hoe deze beestjes uit het water komen en naar hun nestjes cq hokjes waggelen.
Dan naar het koala park. Hier houden ze koala's in hun natuurlijke omgeving.  Het was een  soort speurtocht want de beestjes zitten heel hoog in de bomen en vallen door hun schut- (daar is ie weer) kleuren nauwelijks op. Ze zijn daarnaast ook erg lui en bewegen niet of nauwelijks.  Uiteraard hebben we er toch een aantal gevonden en op de foto gezet.
Na zo'n dag is de terugweg naar Melbourne toch nog erg lang. We hebben nog iets gegeten met Anouk en afscheid van haar genomen. We zien haar voorlopig niet terug want ze gaat dinsdag naar Sydney voor het laatste deel van haar au-pair avontuur.

1. José OV:
    24 maart 2015
    Wat een lieve beesten op de foto. Leuk dat jullie met Anouk op pad zijn geweest. Nu ieder weer je eigen reis vervolgen. succes ermee.

groetjes José OV